"יש ירידה משמעותית בחרדים ששירתו בשירות אזרחי בגלל לפיד"

    ארי וידר No Comments on "יש ירידה משמעותית בחרדים ששירתו בשירות אזרחי בגלל לפיד"
    15:47
    05.05.24
    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on למעלה מעשרה נפגעים במטח לעבר כרם שלום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "אני צופה לגידול בשירות האזרחי" אומר שר שלום ג'רבי מנכ"ל מינהלת השירות האזרחי יממה לאחר אישור חוק הגיוס המתוקן שאושר בלילה בכנסת.

    לדבריו בשנה וחצי האחרונות "הייתה ירידה משמעותית. אני חייב לומר שהזהרתי שתהיה ירידה גם בפני ועדת השרים גם בוועדה לשויון בנטל גם לראש הממשלה" אמר בתשובה לשאלת אתר 'קול חי' "הירידה הגדולה נבעה מהרדיפה כלפי הציבור החרדי מצד כל מיני פוליטיקאים".

    שר שלום ג'רבי שוחח עם עיתונאים בקבוצת מרכז התקשורת ואמר כי "הייתה אוירה בציבור החרדי שרודפים אותם ולטענתם זו הסיבה שהמספרים ירדו. אגב דעתי לאורך כל הדרך שהשרות האזרחי לאומי אסור שיהיה בכפיה בכלל המגזרים". לדבריו הירידה הייתה של 20 אחוזים לפחות בכמות החרדים ששירתו בשירות האזרחי מאז ממשלת ליכוד-לפיד.

    הוא הוסיף ואמר "היות ואני איש מקצוע ופחות פוליטיקאי אני חייב לומר שמי שרוצה לראות יותר חרדים בצבא ובשירות אזרחי חייב לדבר עם המגזר ולעשות את הדברים בהידברות".

    על השאלה אם שירות אזרחי מהווה שיוויון בנטל השיב "אין שויון בנטל אמיתי אלא יש השתתפות בנטל. גם בצבא הטבח לא משרת כגולנצ'יק, ולכן הענין הוא להיות שותף בנטל ולדעתי המשרתים עושים זאת נאמנה בכל התחומים".

    בנוגע לטענה כי החרדים המצטרפים לשירות האזרחי עושים זאת על רקע כלכלי השיב מנכ"ל המינהלת  "אני לא מסכים שבאים בגלל נוחות כלכלית שהרי בצבא מקבלים 5400 שקלים למי שנשוי עם ילד ובכל זאת הוא בא לשרות האזרחי כי הוא מבין שזה חלופה ראויה לתרום ולהתנדב".

    אנשי המינהלת חשפו כי "יש בין המשרתים בנים של ראשי ישיבות, רבנים ואדמו"רים חשובים".

    ראש המינהלת גילה כי הוא מקפיד לערוך אחת לחודש סבב פגישות עם רבנים ואדמו"רים.



    0 תגובות